logoLong logoShort
banner

Innowacja w nauczaniu przedmiotów zawodowych z elementami języka angielskiego i statystyki

Tytuł: „Celuj w wiedzę”.

Autorzy: Magdalena Baran, Karolina Daniec-Talarek, Sylwia Smaga-Olchawa, Daniel Szydłowski, Bożena Tlałka, Marta Włodarczyk,

Czas realizacji: 11.2024 r. - 01.2025 r.

Rodzaj innowacji: metodyczna

Opis innowacji:

W ramach innowacji będą prowadzone warsztaty strzeleckie na strzelnicy ZSTiB w Brzesku. Innowacja będzie połączeniem nauki języka angielskiego, statystyki oraz przepisów prawa z praktycznymi umiejętnościami radzenia sobie w sytuacjach zagrożenia, takich jak praca z trudnym klientem z bronią w branżach hotelarskiej, gastronomicznej i mechaniki pojazdowej. W ramach innowacji uczniowie będą rozwijać kompetencje językowe, analityczne oraz zarządzania kryzysowego, wzbogacając je o praktyczne doświadczenia na strzelnicy szkolnej. Uczniowie nauczą się identyfikować zagrożenia, stosować procedury bezpieczeństwa oraz zachowywać profesjonalizm w sytuacjach stresowych, co przygotuje ich w przyszłości do wyzwań w życiu zawodowym. Podczas innowacji zostanie przeprowadzony konkurs strzelecki, w którym uczniowie objęci innowacją będą mogli sprawdzić nabyte umiejętności. Innowacją będą objęte klasy: 2bmk, 3TH, 3bke, 4TGs oraz 5TE.

Wiodącymi celami innowacji są:

  • Analiza regulacji prawnych związanych z posiadaniem broni w miejscach publicznych, takich jak restauracje, hotele i warsztaty mechaniczne.
  • Analiza różnic w przepisach dotyczących broni w regulaminach hoteli, restauracji i zakładach mechaniki pojazdów.
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania potencjalnych zagrożeń związanych z klientem, który posiada broń.
  • Rozróżnianie broni i nauka obsługi sprzętu strzeleckiego.
  • Przeprowadzenie ćwiczeń na strzelnicy w kontekście rozpoznawania broni w pracy zawodowej.
  • Opanowanie słownictwa związanego z bezpieczeństwem i strzelectwem, w języku angielskim.
  • Rozwijanie umiejętności komunikacji werbalnej i niewerbalnej w języku polskim i angielskim w kontekście sytuacji z klientem uzbrojonym.
  • Analiza wyników za pomocą prostych narzędzi statystycznych (średnia, mediana, odchylenie standardowe).
  • Nauka radzenia sobie z własnym stresem i emocjami w obliczu trudnych sytuacji.

Przewidywane efekty:

  • Znajomość regulacji dotyczących posiadania broni oraz procedur postępowania w sytuacjach zagrożenia w miejscach publicznych.
  • Umiejętność wdrażania procedur bezpieczeństwa i szybkiego reagowania w sytuacjach kryzysowych.
  • Prawidłowe rozpoznanie broni.
  • Opanowanie podstawowych umiejętności strzeleckich, zgodnie z zasadami bezpieczeństwa.
  • Zwiększenie znajomości specjalistycznego słownictwa w języku angielskim.
  • Umiejętność skutecznej komunikacji z trudnym klientem (werbalnej i niewerbalnej) w języku polskim i angielskim.
  • Sprawniejsze posługiwanie się narzędziami statystycznymi.
  • Uczniowie zyskują świadomość swojej roli w budowaniu bezpieczeństwa w miejscu pracy.
  • Poprawa jakości pracy szkoły.