Tytuł: „Celuj w wiedzę”.
Autorzy: Magdalena Baran, Karolina Daniec-Talarek, Sylwia Smaga-Olchawa, Daniel Szydłowski, Bożena Tlałka, Marta Włodarczyk,
Czas realizacji: 11.2024 r. - 01.2025 r.
Rodzaj innowacji: metodyczna
Opis innowacji:
W ramach innowacji będą prowadzone warsztaty strzeleckie na strzelnicy ZSTiB w Brzesku. Innowacja będzie połączeniem nauki języka angielskiego, statystyki oraz przepisów prawa z praktycznymi umiejętnościami radzenia sobie w sytuacjach zagrożenia, takich jak praca z trudnym klientem z bronią w branżach hotelarskiej, gastronomicznej i mechaniki pojazdowej. W ramach innowacji uczniowie będą rozwijać kompetencje językowe, analityczne oraz zarządzania kryzysowego, wzbogacając je o praktyczne doświadczenia na strzelnicy szkolnej. Uczniowie nauczą się identyfikować zagrożenia, stosować procedury bezpieczeństwa oraz zachowywać profesjonalizm w sytuacjach stresowych, co przygotuje ich w przyszłości do wyzwań w życiu zawodowym. Podczas innowacji zostanie przeprowadzony konkurs strzelecki, w którym uczniowie objęci innowacją będą mogli sprawdzić nabyte umiejętności. Innowacją będą objęte klasy: 2bmk, 3TH, 3bke, 4TGs oraz 5TE.
Wiodącymi celami innowacji są:
- Analiza regulacji prawnych związanych z posiadaniem broni w miejscach publicznych, takich jak restauracje, hotele i warsztaty mechaniczne.
- Analiza różnic w przepisach dotyczących broni w regulaminach hoteli, restauracji i zakładach mechaniki pojazdów.
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania potencjalnych zagrożeń związanych z klientem, który posiada broń.
- Rozróżnianie broni i nauka obsługi sprzętu strzeleckiego.
- Przeprowadzenie ćwiczeń na strzelnicy w kontekście rozpoznawania broni w pracy zawodowej.
- Opanowanie słownictwa związanego z bezpieczeństwem i strzelectwem, w języku angielskim.
- Rozwijanie umiejętności komunikacji werbalnej i niewerbalnej w języku polskim i angielskim w kontekście sytuacji z klientem uzbrojonym.
- Analiza wyników za pomocą prostych narzędzi statystycznych (średnia, mediana, odchylenie standardowe).
- Nauka radzenia sobie z własnym stresem i emocjami w obliczu trudnych sytuacji.
Przewidywane efekty:
- Znajomość regulacji dotyczących posiadania broni oraz procedur postępowania w sytuacjach zagrożenia w miejscach publicznych.
- Umiejętność wdrażania procedur bezpieczeństwa i szybkiego reagowania w sytuacjach kryzysowych.
- Prawidłowe rozpoznanie broni.
- Opanowanie podstawowych umiejętności strzeleckich, zgodnie z zasadami bezpieczeństwa.
- Zwiększenie znajomości specjalistycznego słownictwa w języku angielskim.
- Umiejętność skutecznej komunikacji z trudnym klientem (werbalnej i niewerbalnej) w języku polskim i angielskim.
- Sprawniejsze posługiwanie się narzędziami statystycznymi.
- Uczniowie zyskują świadomość swojej roli w budowaniu bezpieczeństwa w miejscu pracy.
- Poprawa jakości pracy szkoły.