:: Sport uczy wygrywać, sport uczy przegrywać z honorem, sport uczy wszystkiego – uczy życia ::

Kryteria oceniania powstały na bazie rozporządzenia MENiS z dnia 18 kwietnia 2002 r. (Dz. U. nr 46 poz. 431) oraz w oparciu o doświadczenia w pracy z młodzieżą.
Oceniając osiągnięcia ucznia określamy jego indywidualne uzdolnienia fizyczne, przyczyny trudności w opanowaniu elementów ruchowych. Przy ustalaniu oceny śródrocznej i końcoworocznej z wychowania fizycznego bierzemy pod uwagę wysiłek ucznia wkładany przez niego w osiągnięcie wyznaczonego celu, wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tego przedmiotu, postępy ucznia w zdobywaniu i utrwalaniu wiadomości, umiejętności i sprawności. Bardzo ważnym elementem danej oceny z wychowania fizycznego jest frekwencja ucznia na lekcji (przy czym mamy tutaj na myśli udział w zajęciach, a nie tylko obecność). Stanowi ona podstawę wystawienia oceny śródrocznej i końcoworocznej.
Ocena z wychowania fizycznego ma mobilizować uczniów do ciągłego doskonalenia sprawności ogólnej i specjalnej, samooceny i samokontroli własnej sprawności oraz kształtować właściwe postawy prozdrowotne na całe życie.
OCENĘ CELUJĄCĄ (WYBITNĄ) OTRZYMUJE UCZEŃ, KTÓRY:
  1. Spełnia wszystkie wymagania na ocenę bardzo dobrą.
  2. Aktywnie uczestniczy w życiu sportowym, bądź też w innych formach działalności związanych z wychowaniem fizycznym na terenie szkoły.
  3. Zajmuje punktowane miejsca w zawodach międzyszkolnych na szczeblu powiatowym, rejonowym i wyższym.
  4. Służy pomocą nauczycielowi na lekcjach WF.
  5. Posiada udokumentowaną klasę sportową, mistrzostwo Polski.
  6. Jest w reprezentacji Polski.
  7. Swą wzorową postawą, zachowaniem wyróżnia się na lekcjach WF.
  8. Posiada wiadomości i umiejętności ze wszystkich poziomów wymagań z WF.
OCENĘ BARDZO DOBRĄ OTRZYMUJE UCZEŃ, KTÓRY:
  1. Wykonuje ćwiczenia wg wskazań nauczyciela na miarę swoich możliwości wrodzonych.
  2. Posiada ogólne wiadomości na temat poszczególnych dyscyplin i umie je wykorzystać w praktycznym działaniu, np. w sędziowaniu.
  3. Systematycznie doskonali swoją sprawność motoryczną i wykazuje duże postępy w osobistym usprawnieniu.
  4. Jego postawa, zaangażowanie i stosunek do wychowania fizycznego nie budzi najmniejszych zastrzeżeń.
  5. Uczestniczy w rozgrywkach międzyklasowych.
  6. Wykazuje bardzo wysoką frekwencję na lekcjach WF, tzn. (90-100% obecności na wszystkich odbytych w semestrze lekcjach WF).
  7. Jest zdyscyplinowany i obowiązkowy.
  8. Posiada wiadomości z poziomu wymagań od koniecznego do dopełniającego oraz umiejętności z tych poziomów na miarę swoich możliwości fizycznych.
OCENĘ DOBRĄ OTRZYMUJE UCZEŃ, KTÓRY:
  1. Ćwiczenia wykonuje prawidłowo, lecz nie dość "lekko" i dokładnie oraz z małymi błędami technicznymi.
  2. Posiada wiadomości i potrafi je wykorzystać w praktyce z pomocą nauczyciela.
  3. Jego postawa i stosunek do wychowania fizycznego nie budzą większych zastrzeżeń.
  4. Nie bierze udziału w zajęciach pozalekcyjnych.
  5. Wykazuje się dobrą frekwencją (obecność czynna i bierna na 80% wszystkich odbytych lekcji WF w semestrze).
  6. Posiada wiadomości z poziomu wymagań od koniecznego do rozszerzonego oraz umiejętności z tych poziomów na miarę swoich możliwości fizycznych.
OCENĘ DOSTATECZNĄ (PRZECIĘTNĄ) OTRZYMUJE UCZEŃ, KTÓRY:
  1. Ćwiczenia wykonuje niepewnie i z większymi błędami technicznymi.
  2. W jego wiadomościach z zakresu wychowania fizycznego są znaczne luki, a tych które posiada nie potrafi wykorzystać w praktyce.
  3. Wykazuje małe postępy w usprawnianiu.
  4. Przejawia pewne braki w zakresie wychowania społecznego, w postawie i stosunku do wychowania fizycznego.
  5. Nie bierze udziału w zajęciach pozalekcyjnych, wykazuje brak zainteresowania nimi.
  6. Wykazuje się słabą frekwencją (obecność czynna i bierna na 70% wszystkich odbytych lekcji WF w semestrze).
  7. Posiada wiadomości z poziomu wymagań od koniecznego do podstawowego oraz umiejętności z tych poziomów na miarę swoich możliwości fizycznych.
OCENĘ DOPUSZCZAJĄCĄ (SŁABĄ) OTRZYMUJE UCZEŃ, KTÓRY:
  1. Ćwiczenia wykonuje niechętnie i z dużymi błędami technicznymi.
  2. Posiada małe wiadomości z zakresu wychowania fizycznego, wykazuje brak nawyków higienicznych.
  3. Nie jest pilny i wykazuje bardzo nikłe postępy w usprawnieniu fizycznym.
  4. Na zajęciach wychowania fizycznego przejawia poważne braki w zakresie wychowania społecznego, ma niechętny stosunek do ćwiczeń.
  5. Unika lekcji WF (nieobecności usprawiedliwione i nieusprawiedliwione tylko na lekcjach WF).
  6. Posiada nieusprawiedliwione godziny WF.
  7. Wykazuje się bardzo słabą frekwencją na lekcjach WF (w granicach 51-60% wszystkich odbytych lekcji WF w semestrze).
  8. Posiada wiadomości oraz umiejętności w zakresie wymagań na poziomie koniecznym.
OCENĘ NIEDOSTATECZNĄ OTRZYMUJE UCZEŃ, KTÓRY:
  1. Jest daleki od spełnienia wymagań stawianych przez program.
  2. Charakteryzuje się praktyczną niewiedzą w zakresie wychowania fizycznego.
  3. Ma lekceważący stosunek do zajęć i nie wykazuje żadnych postępów w usprawnieniu.
  4. Na zajęciach wychowania fizycznego wykazuje duże i rażące braki w zakresie wychowania społecznego, jego stosunek do przedmiotu jest niechętny.
  5. Unika lekcji WF (nieobecności nieusprawiedliwione tylko na lekcjach WF).
  6. Wykazuje się niską frekwencją na lekcjach WF (50% wszystkich odbytych lekcji WF w semestrze).
  7. Uczeń może nie być klasyfikowany z powodów usprawiedliwionych lub nieusprawiedliwionych, jeżeli nie osiągnie 50% obecności na lekcjach WF.